Dzyndzałki z hreczką i skrzeczkami ale trochę inaczej.





Dzyndzałki z hreczką i skrzeczkami to nic innego jak pierogi z kaszą gryczaną i skwareczkami z dobrze uwędzonego boczku z dodatkiem cebulki. Farszem jest wspomniana wcześniej kasza gryczana z jajkiem na twardo oraz skwarkami boczku z cebulką. To danie rodem z Warmii wkrótce Wam pokażę w ramach mojego nowego programu Kuśnia Smaków - Mazurskie smaki, który już w tym tygodniu ujrzy światło dzienne, ale zanim to pójdzie w eter to dzisiaj odrobinę poeksperymentowałem z tym daniem. Jakiś czas temu dzięki zaproszeniu zaprzyjaźnionej restauracji z Wrocławia miałem przyjemność przygotować recepturę na bułki burgerowe z dodatkiem naparu herbaty Basilur. 

Ciasto pierogowe jak zrobić to chyba wie każdy, kto ma jakąkolwiek styczność z kuchnią, więc nie będę tutaj świecił wiedzą na ten temat. Powiem tylko, że zamiast wody dodałem właśnie gorącego naparu z  mlecznej herbaty Oolong od Basilura. Efekt jest bardzo zaskakujący. 

Jako wkład do pierogów wykorzystałem kaszę gryczaną z grzybami, którą mam od SYS i tę samą kaszę wykorzystaliśmy w programie kulinarnym. Muszę powiedzieć, że te mieszanki kaszy czy ryżów są niespotykane. Polecam każdemu, dla kogo liczy się zarówno jakość, smak i czas wykonania potrawy. 20 minut i ugotowane. Dodałem do farszu jajko na twardo i drobno skrojone kabanosy francuskie. Oryginalnie powinien być oczywiście boczek ale taka wariacja równie dobrze wygląda na talerzu no i super smakuje. 

Żeby już była całkowicie oryginalnie to ciasto zrobiłem z mąki orkiszowej z Młyna Kopytowa, który to od dawna raczy mnie świetnymi mąkami ekologicznymi. Finalnie po ugotowaniu pierogów jeszcze je usmażyłem ot żeby zrobić inaczej niż w oryginale. Po górze odrobina skwareczków z cebulką, trochę zieleniny i jest danie, które cieszy i oko i żołądek. Smacznego :) 













Share on Google Plus

About Obiektywnie o niczym, subiektywnie o wszystkim

Cześć, mam na imię Mariusz. Piszę sobie o wszystkim i o niczym. Czasami poważnie ocenię sobie jakąs firmę lub restaurację, albo też przetestuję jakiś produkt, albo zwyczajnie napisze o czymś co mnie denerwuje lub bawi. Enjoy.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze :

Prześlij komentarz