Żarty się skończyły !!!


No i żarty się skończyły. Teraz to już sprawa jest poważna a zaczynało się tak niewinnie. Nigdy bym nie pomyślał, że prosty pomysł w głowie osoby, która z gotowaniem ma tyle wspólnego, ile zobaczy w necie i odtworzy z ewentualną modyfikacją, przerodzi się w profesjonalny program. Projekt, w którym będą uczestniczyć osoby znane, cenione, szefowie kuchni, muzycy itd. A zaczęło się bardzo niewinnie od propozycji Kacpra, człowieka zajmującego się profesjonalnym montażem filmów. Fakt, że sam pomysł na zrobienie czegoś gdzieś kiełkował ale było to raczej bardziej w sferze marzeń. No i zwykła propozycja Kacpra "Dobra prezes, możemy nagrać jakiś program za free na próbę" stała się podstawą programu kulinarnego jaki mieliście okazję zobaczyć. Oczywiście Kacper nie był świadom, że propozycja nagrania prostego programu przerodzi się w produkcję telewizyjną, ale jakoś mam to coś, co powoduje, że ludzie jakoś decydują się na moje propozycje. Potem pojawiła się cała ekipa filmowa. Patrycja, Grzegorz, Kacper, Laura, Łukasz... Ale nie jestem despotą, żeby nie było. Miał być program z gotowaniem jakiejś zupy w mojej małej kuchni a powstało zupełnie coś innego. 

Tak prawdę mówiąc nie widziałem żadnego sensu w nagrywaniu jednego profesjonalnego programu, który przy kilkudziesięciu amatorskich będzie wyglądał jak kwiatek do kożucha, dlatego usilnie namawiałem go aby zrobić coś, co będzie podstawą właśnie pod coś zupełnie innego. Program, w którym będziemy pokazywali ludziom kuchnię inną, mało popularną, czasami mało znaną ale też przy okazji fantastyczne miejsca naszego kraju. Szukałem takich miejsc pół roku. Za każdym razem odsyłali mnie z kwitkiem, bo mam za mało popularny fanpage no i nie zgadza się ilość osób, do których mogę dotrzeć. Wtedy zaledwie 5000 polubień mojego bloga a czym to jest przy zasięgach takich stacji jak TVN. Nie należę, do osób, które łatwo się poddają ale po pół roku już straciłem nadzieję, że uda się to w ogóle zrealizować, mimo, że pomysł podobał się każdemu. 

W końcu po wizycie w Zamku Karnity w zupełnie innej sprawie po wymienieniu kilku zdań usłyszałem "Dobra, robimy to" Te słowa były jak miód. Radość byłą ogromna bo nie chciałem tego kręcić byle gdzie, Wszystko było ważne. Finalnie nawet podkład muzyczny, za który odpowiada między innymi Marcin Rumiński z zespołu Hoboud dodał takiego klimatu, że pilot programu Kuśnia Smaku to majstersztyk. Kulinarny, turystyczny jak i muzyczny. Nagle, gdy jedna osoba przyklasnęła pomysłowi posypała się lawina ludzi, dzięki którym doszło to do skutku. Specjalnie mówię ludzi a wymienię zaraz firmy, bo to nie chęć zysku marketingowego a raczej przychylność sprawiła, że udało się załatwić składniki do programu. Sokołów, Intermarche, Basilur, Mazurskie Miody, Folwark, Cydr Grójecki, Ogrody Sabinu, Polska Aronia, Młyn Kopytowa, SYS - Dania Babci Zosi - to dzięki nim mieliśmy z czego gotować i przygotowywać dania kuchni regionu Warmii i Mazur. A Cydr sprawił, że mamy fajne ujęcia, gdzie niektórzy męczą się z wymienieniem jednego z dań :) Fantastyczna, rodzinna atmosfera na planie spowodowała, że stworzyliśmy coś bardzo prawdziwego, bez scenariuszy, każdy uczestnik mówił to, co wiedział, co chciał powiedzieć a nie to czego wymagają scenariusze. Cenne rady Dominika Moskalenko sprawiły, że program stał się też fajnym zbiorem ciekawostek, które można wykorzystywać na codzień. Wsparcie doświadoczonych blogerów Joanny i Bartka miało dodatkowo swój ogromny wkład w przygotowanie kolacji dla ponad 30 osób. 

Co teraz ? Po pół roku od rejestracji programu a zaledwie dwa tygodnie po emisji pilota, już kręcimy drugi odcinek w Piszu, w restauracji Baszta, gdzie gościem specjalnym będzie zespół Łzy, Mariusz Szwed - finalista programu Masterchef oraz wokalistka Sonia Maselik. Będzie znowu muzycznie i rodzinnie. Tematem będzie kuchnia Litewska a głównym sponsorem jest producent fantastycznych serów dojrzewających Dziugas. Poznacie też inne produkty tego producenta ale też dania, których nawet ja nie znałem. To przed nami. W tym roku powstaną w sumie jeszcze 3 odcinki ale aby nie ubiegać faktów już zapraszam Was na drugi odcinek, którego emisję zrobimy początkiem listopada. 

Dalej wspierają mnie te same firmy, ci sami ludzie, pojawiają się nowi przychylni projektowi a najważniejsze jest dla mnie to, że nad projektem patronat Honorowy objął Pan Gustaw Marek Brzezin - Marszałek Województwa Warmińsko Mazurskiego. 

Czego chcieć więcej ? :) 

Dziękuję za pomoc !!!!!

Share on Google Plus

About Obiektywnie o niczym, subiektywnie o wszystkim

Cześć, mam na imię Mariusz. Piszę sobie o wszystkim i o niczym. Czasami poważnie ocenię sobie jakąs firmę lub restaurację, albo też przetestuję jakiś produkt, albo zwyczajnie napisze o czymś co mnie denerwuje lub bawi. Enjoy.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 komentarze :

Prześlij komentarz